Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Το Όνομά μου! το όνομά σου!

Το Όνομά μου! Το Επώνυμό μου!

Τα παιδιά ήδη έχουν κατακτήσει πολλές δεξιότητες γραφής, κι αυτό έχει συμβεί...!!!! 
Ρωτάω πάντα τα παιδιά για να δω την αντίληψη που έχουν για την κατάκτησή τους αλλά και το πως νιώθουν!
-Χριστίνα ,Αχιλλέα, Κωνσταντίνε, Κατερίνα...γράφεις...πως έμαθες να γράφεις;
-Μόνη μου κυρία!
-Μόνος μου κυρία!
Έχει πολύ ενδιαφέρον σημαίνει ότι δεν δυσκολεύτηκε, του φάνηκε απλό όμως δεν είναι!
Αυτό για μένα δείχνει ότι όλη η διαδικασία έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε το παιδί νιώθει πως το κατάφερε μόνο του, δεν πιέστηκε, αλλά με πλήθος δραστηριοτήτων ευχάριστων, ελκυστικών με μορφή παιχνιδιού με σεβασμό στις δυνατότητες του κάθε παιδιού, με εσωτερικά κίνητρα να θέλει να γράψει...

 Πολλά παιδάκια λοιπόν γράφουν με πλήρη ανάπτυξη, όλα τα φωνήματα με κεφαλαία κυρίως, κάποια είναι σε φάση συλλαβικής γραφής, αλλά όλα γράφουν και εμείς διαβάζουμε αυτό που γράφουν χωρίς βοήθεια!
 Τι γίνεται όμως με την ανάγνωση;
Τα παιδιά διαβάζουν- αναγνωρίζουν όλα το όνομά τους , αλλά και των συμμαθητών τους, τις μέρες , μήνες, εποχές, καιρό  από τους πίνακες καθημερινής ενασχόλησης(Κάποια διαβάζουν σιγά σιγά τον γραπτό λόγο γύρω τους στα βιβλία μας στις καρτέλες των θεμάτων μας, Η ανάγνωση είναι πιο απαιτητική, το παιδί πρώτα γράφει και μετά διαβάζει συνήθως) 
Διαβάζουν τα ονόματά τους με κεφαλαία αλλά και πεζά, όμως μπορούμε να διαβάσουμε τα επώνυμα μας;
 Κάθε παιδί λίγο πολύ αναγνωρίζει το επώνυμό του με Κεφαλαία (κυρίως το πρώτο γράμμα αλλά μπαίνουν στην διαδικασία να δουν και το δεύτερο όταν αρχίζει από το ίδιο γράμμα,και το τρίτο και το τελευταίο, κι εγώ το χω αυτό κυρία στο όνομά μου, κτλ.Μαθαίνουν τα δίψηφα σύμφωνα μπ, ντ, κτλ κι αυτό γιατί στα ονόματα αυτά είναι στην μέση και δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά, ενώ στα επίθετα μπορεί να τα συναντήσεις στην αρχή όπως εμείς φέτος κι έτσι να κάνουν ακόμα μια σημαντική κατάκτηση.

Πως;;;Παίζοντας φυσικά!  πάντα!


Ενα σπιράλ τετράδιο 
Κόβω σε δύο ή τρία μέρη όλες τις σελίδες και γράφω στο πάνω μέρος τα ονόματα με μικρά,
στο μεσαίο με μικρά και κεφαλαία αλλά με ανακατεμένη σειρά , σε άλλη σελίδα το όνομα σε άλλη το επίθετο!

 Το παιδί αρχίζοντας βρίσκει το όνομα κάποιου παιδιού πρέπει να το διαβάσει ΟΚ! ευκολάκι αλλά κυρία δεν ξέρω πως λέγεται ο Φάνης φυσικά το λέμε   και ξανά ξεφυλλίζοντας στο μεσαίο μέρος βρίσκει το επώνυμό του παιδιού. Έχει βαθμό δυσκολίας αλλά είναι πολύ ευχάριστο γιατί τα παιδιά θέλουν να παίζουν με τα ονόματα και τα επώνυμα τους. κάποια παιδιά με ίδιο όνομα τα λέμε και με το επίθετο κι έτι η ομάδα τα γνωρίζει, στην παρεούλα όταν σημειώνουμε τις παρουσίες πολλές φορές επί τούτου τα προσφωνώ με το όνομα και το επίθετο.

 Αρχικά θα το παίξουμε με τα επίθετα στα κεφαλαία κι αργότερα με τα μικρά.
Τα προνήπια θα βρουν το δικό τους όνομα κι επίθετο! Κι όλοι θα μάθουμε παίζοντας!

Δεν υπάρχουν σχόλια :